Wednesday, June 18, 2008

School : June 18

Masa Mei ckp sy da lama xblog, terus tergerak hati nk tulis ape jd hari ni dlm BM.

1. Perhimpunan mcm xleh lama lg. Masa Pn Kamilah buat announcement nth nape, dia byk tegur pelajar. Jd lg pnjg la announcement dia. Mungkin psl 3K. Hakim nk dtg Jumaat ni. ada la lg beberapa kerja yg masih blm siap.
2. Msk Math lmbt. Entah apa diajar, aku xphm. Nasib baik ada kwn membantu. Trimas. Sempat la hantar.
3. Masa Sejarah lak, ckg xajar. Saya dan Bie (HAHA) keluar lah merayau, menjenguk mereka yg tgh buat mural. Kacau lah Hazim yg dah dkt 2bln saya xjumpa walaupun berjiran dan Afiq yg entah kenapa lain hari ni (ke aku yg lain?). Naik kelas Hana, Atikah dan saya bersembanglah dgn ckg. Bie tidur. Keluarlah cerita zmn muda mudi, cerita hantu dan sbgnya. Smpai lah waktu rehat.
4. Lepas rehat, saya msk physic lmbt. Nasib baik xbelajar. Sekadar bincang paper mid year. Kerana baik hati Hana, Bie dan saya, tlg pgg kn kertas exam teman rapat sekelas dan kira markah mereka.
5. Then BM. Mula2 igt nk skip, tp mls lak. Jd dok la dlm kls buat lthn tatabahasa. Ye, nama je saya org melayu. Tatabahasa pun xbetul lg. Kene belajar lg.
6. Chemistry. Saya skip. Hajar, Hazim S dan Atikah kata dia marah. Tp Hajar kata dia xmarah sgt sbb saya da hantar PEKA. SO agak selamat lah. Entah kenapa hari ni sgt mls nk belajar. Mungkin sbb _____ xde. Entah. Masa tu jgk lah Hujan. Masa ni saya ddk di pondok dengan Nadia, Yana, Janjan, Arep, Syeefa, Cheeza, Hajar, Hana, Nabil, Izhar, Ahmed, Ientan dan lain2.
7. Lps da habis kls chemistry saya pg jumpa Hazim S sbb kene jumpa Pn Zakiah. Kene kemas koperasi sikit. Then, pg la lepak blk seni sbb kantin ramai org and kalau ddk kat dwn nk sembang xdgr. Jd masa kat situ saya kacau Hazim tgh tidur. Kesian dia, kepenatan. Hujan masih xberenti. xtau mcm mana nk blk. Jd ddk lah kat kantin ngn Arep, Ahmed, Cheeza dan Ientan. Sembang2. Then dorg blk saya ddk dgn Mei dan Aisyah. Cerita hari usahawan. Hujan masih xberenti. Masa nmpk Naim blk dr NZ, sy terus ajak dia blk. Sbb hujan tgh renyai masa tu. Jd dlm kebatukan kami pun berjalan kaki ke rumah bersama2. Saya cerita dkt dia psl A and B. Dia kata apa yg saya buat tu bgs walaupun menghancurkan hati sendiri. Trimas Naim. Kau kwn baik terbaik pernah aku ada.
8. Sampai rumah terus mnd. Turun bwh je tlg Kak Yah buat karipap walaupun xpernah la buat. Tp mula2 xnk buat. Igt kn nk buat bnda lain dgn tepung tu. Then buat lah jugak. Kecik je. Sebesar pemadam saya. Ada la bentuk karipap. Agak berjaya dan bangga la. Sbb ni kali pertama. Lps tu saya yg degil ini pergi amek ais krim dan mkn dlm keadaan tekak sakit dan batuk2 ni. Kalau _____ tau pasti dia marah. Tp xpe, dia ada org lain yg perlu lebih dirisaukan. Masa mkn Imran dtg mintak sikit tp saya xbg. Nak mkn sorg2. Mungkin kerana angin dia baik, dia xmerajuk.
9. Karipap da siap di goreng. Yay (ya, kedengaran sgt kebdk2kn) ! Mkn karipap dgn nikmat nye kerana da lama xmkn.

Jd itu lah serba sedikit cerita hari ni. skrg baru pukul 1806. Jd tu je lah cerita nya. Tp cerita semalam lg best. Kasut saya di bawa lari. Jd Jalan lah sy ke bilik SAL pinjam selipar then turun bwh mencari nya bersama2 Cheeza dan Ientan. Ientan jumpa kat luar skolah. MMg xmajal lah. Tanya mereka sapa buat. Mereka kata mungkin Pa'an atau Ckg Nizam, kerana mereka baling selipar Arep keluar.



_____ aku ____ kau. Tapi, kau tak tahu.

No comments: