Monday, August 31, 2009

Sepetang Bersama Kami

disebabkan abah dan umi ada buka puasa di ofis, aku and adik buka puasa sendiri lah.
dalam pukul 5 macam tu gerak ah gi pasar ramadhan dekat ngan wangsa ceria tu. peluh-peluh aku jalan.

then adik tunjuk kepada dua orang atas motor. nabil and izhar. mereka buat peace dekat aku. adik kata, "kenapa dia orang buat macam tu?" aku gelak je lah. terus aku capai fon and text nabil, cos izhar bawak motor, nabil bonceng. aku taip, 'bil, cakap kat izhar, jap lagi patah balik ambil aku boleh? haha.' aku meneka-neka apa yang izhar akan cakap. aku bagi tau adik, "comfirm dia hantar 'mototr aku tak cukup srping la. kau tak boleh naik'" or something yang macam tu. then nabil reply, 'dia kata suspension tak cukup, minyak banyak habis..haha.' aku reply, 'aku dah agak dah.'

beberapa saat sebelum nabil reply mesej adik cakap dia nampak abang maybank yang cheeza and shia cakap dia lembut. adik kata, "kenapa tak keluar lambat sikit kalau tidak boleh tumpang dia orang." aku cakap lah, "nama dia orang pun tak tahu. setakat tau muka je."

so, jalan- jalan lah. beli roti john dulu. on the way nak pegi beli cendol nampak uncle nawi aku rasa dia tak perasan kami adik beradik. kami senyum dekat dia sebab tak berani tegur, muka dia garang.

masa lintas jalan (dah nak sampai gerai cendol dah) ada orang jerit faraahhh. aku toleh kiri, cikgu ismail. "eyh, cikgu." "gerai 64." "cikgu belanja lah."

masa balik nampak lagi abang maybank, tapi dia dah masuk kereta. time dekat t-junction tu, adik kata, "kenapa lampu hijau, kalau lampu merah boleh masuk dalam kereta je."

sekian, ini saje cerita saya hari ini.

heads up farah, trial in less than 8 hours, spm in 81 days.

No comments: